سوپاپ دود و هوا اسوات بیل مکانیکی هیوندای R250LC-7
سوپاپ دود و هوا اسوات بیل مکانیکی هیوندای R250LC-7 یکی از قطعات موتوری و لوازم یدکی بیلمکانیکی میباشد. با خرید لوازم موتوری دستگاههای خود از آرنا یدک، علاوه بر خرید یک محصول با کیفیت، میتوانید به دلیل مناسب بودن قیمت این لوازم، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و با تضمین کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته، از خرید این قطعات بیشترین سود را ببرید.
قطعات موتوری راهسازی و معدنی
مجموعه ی لوازم و قطعات بزرگ و کوچکی که در بخش سیستم انتقال قدرت دستگاه قرار دارند را شامل میشود. تمامی این قطعات در مجموعه لوازم موتوری ماشین آلات راهسازی قرار می گیرند. به منظور حفاظت و صرفهجویی در هزینههای تعمیر و نگه داری باید به صورت دوره ای توسط اپراتور ماشین آلات بررسی شود تا عیوب جزئی آنها برطرف شود. این امر می تواند دوام قطعات را افزایش دهد و قیمت قطعات موتوری ماشین آلات راهسازی با توجه به نوع قطعه، خواص فیزیکی، نشان سازنده و … تعیین می شود.
سوپاپ دود و هوا
سوپاپها یکی از قطعات موتوری هستند که تقریبا به شکل قارچ یا گوشت کوب میباشند و ورود و خروج هوا را کنترل میکنند. این قطعات در دو مدل سوپاپ هوا و دود بر روی بلوک سیلندر قرار میگیرند که از لحاظ اندازه مقداری باهم متفاوت هستند. سوپاپ دود بزرگتر و سوپاپ هوا کوچکتر میباشد دلیل این تفاوت سایز اول به خاطر این است که سوپاپ دود تحت تنشهای مختلف قرار دارد و باید در مقابل حرارت و آلودگیها مقاوم باشد. دومین دلیل اختلاف سایز این است که هوای ورودی با مکش موتور و با کمترین فشار وارد بلوک سیلندر میشود اما برای خروج دود، به دلیل اختلاف فشار بالا در سیلندر و هوای بیرون، دود با سرعت بالا و فشار چند برابری از محفظه خارج میشود به همین خاطر سوپاپ دود بزرگتر است. از سوپاپ ها در پمپ های آب نیز استفاده می شود.
مکانیزم عملکرد سوپاپ دود و هوا
سوپاپها روی بلوک سیلندر جای گرفتهاند و نقش مجرای تنفسی را برای بلوک سیلندر ایفا میکنند. در واقع برای اینکه موتور راندمان بهتری داشته باشد نیاز دارد که دودهای حاصل از احتراق سریعا و به طور کامل از بلوک سیلندر خارج شوند. مکانیزم عملکرد سوپاپ ها به این شکل است که برای ورود سوخت به بلوک سیلندر در زمان مکش و خروج هوا از بلوک سیلندر به بیرون به آنها نیاز داریم. زمان باز و بسته شدن سوپاپها در جهت ورود و خروج هوا بسیار مهم است و تنظیم کردن این زمان بندی به عهده میل بادامک میباشد. چون بالا و پایین رفتن پیستونها بر عهده ی میللنگ می باشد که با میل بادامک در ارتباط است. پس میل لنگ حرکت پیستون را با میل بادامک هماهنگ کرده و این هماهنگی زمان دقیق حرکت را به سوپاپها میدهد.
ارتباط پیستون ها با سوپاپ دود و هوا
در زمان پایین آمدن پیستون، میل بادامک سوپاپ ورودی را برای مکش هوای تازه به سیلندر باز کرده بعد از متراکم شدن هوای ورودی در بلوک سیلندر هر دو سوپاپ بسته میمانند تا احتراق تمام شود. سپس پیستون به سمت بالا حرکت کرده و سوپاپ دود را باز میکند تا گازها و دودهای حاصل از احتراق خارج شوند و تا رسیدن پیستون به نقطه بالا سوپاپ دود باز میماند. با امدن پیستون به پایین سوپاپ دود بسته میشود و سوپاپ ورودی هوا باز می شود و این چرخه تا روشن بودن موتور ادامه دارد.
وظایف سوپاپ دود و هوا
- مقاوم بودن در برابر سائیدگی و ضربات محکم
- مقاومت در برابر سوختگی و خوردگی در اثر حرارت بالا
- وارد کردن هوا توسط سوپاپ هوا و خارج کردن هوا توسط سوپاپ دود
- تامین فضای ایزوله و غیر قابل نفوذ در فضای احتراق با زمان بندی درست در زمان باز و بسته شدن سوپاپها
خصوصیات و جنس سوپاپ دود و هوا
جنس سوپاپ دود و هوا بخاطر عملکرد خاصی که هر دو به صورت جداگانه دارند عموما باهم فرق میکند.
جنس سوپاپ دود که با انواع گازهای حاصل از احتراق در تماس است و حرارت بالاتری را به نسبت سوپاپ هوا تحمل میکند از آلیاژهای فولادی با مقدار بالای کروم، نیکل و سلنیوم تولید میشود.
جنس سوپاپ هوا کمتر با حرارت بالا در ارتباط میباشد به همین دلیل با آلیاژ فولاد کبالت ساخته میشود.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و خرید، با کارشناسان فروش آرنا یدک تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.